Amíg régen elég volt boltot, boltokat nyitni egy vállalkozásnak, manapság, ha terjeszkedni akar egy cég, akkor azt legkönnyebben, leggyorsabban az interneten keresztül lehet megtenni. A céges honlap ma már alapkövetelmény, de azok a vállalkozások, melyek valamilyen termékeket árulnak, el kell, hogy gondolkodjanak webshop indításán, mivel az számos előnnyel rendelkezik a cégek számára.
A legnagyobb előny természetesen az elérhető ügyfelek köre. Amíg egy fizikai bolt, cég általában csak a bolt közelében levő embereket tudja kiszolgálni, addig egy webshop az ország egész területéről tud vásárlókat találni, és őket kiszolgálni. A több vásárló több bevételt, profitot is fog jelenteni.
Azért is szükség van webáruházra, mert valószínűleg a konkurenciának is van. Ha már van, akkor tartani kell velük a lépést, ha nincs, akkor meg lehet őket előzni. Mivel az interneten keresztül történő vásárlások aránya egyre jobban növekszik, így, ha egy cég nem készít saját webshopot, akkor is fokozatosan ki fog szorulni a piacról, mivel az emberek egyre kevesebbet vásárolnak offline. Előbb-utóbb minden sikeres vállalkozásnak szüksége lesz webáruházra, és minél később készíti el valaki a sajátját, annál nagyobb hátrányban lesz a versenyben a többiekhez képest.
További előnye a webáruházaknak, hogy megkönnyítik a vásárlók dolgát is. Minél egyszerűbben tudnak a vásárlók egy cégtől rendelni, annál nagyobb sikere lesz az adott cégnek. Ha a vásárlók elégedettek egy cég szolgáltatásaival, akkor ajánlani fogják rokonaiknak, barátaiknak azt.